Monday, January 26, 2009

1st day of my journey

Sabtu 24/01/2009

Awal2 pg we all dh bangun & bersiap ..... gitu gini dlm kul 8pg we all bertolak dr Nilai ..... 1 keta (babah, mama, hilmi & hairi) terus ke cameron ..... while aku & passenger aku (jim & yah) gi utp ambik husni ....

Tgh seronok2 drive elok jer sampai ulu bernam ..... mak aihhhh jem ..... bermula ler mimpi ngeri aku ..... highway mmg padat giler even tgk RnR pun ngeri ..... penuhhhhhhh ..... lps tapah ler baru ler lega sikit .....

ini ler keadaan jem di plus highway tu

Lata Iskandar (snap dr highway plus)

Aku ikut exit gopeng ..... sbb aku nk ke UTP ..... gitu gini kul 12.30 aku sampai kat UTP tu .....


Pastu direct kiter org ke Cameron ..... ikutkan nie 1st time aku drive sendiri gi Cameron ..... even ms aku drive Wira dulu pun aku x pernah sampai sini ..... kira2 nyer masa Wira aku drive naik Genting .... Persona nie aku drive naik Cameron ..... perghhhhh naik Cameron nie lg mencabar dr drive naik Genting ..... sbb kan aku dr UTP so aku naik Cameron ikut Simpang Pulai ler ..... ok ler jln dier x de ler sesempit jln dr Tapah tu ..... tp still memabukkan aku nie yg mmg x tahan ngan jln bengkang bengkok nie ...... & juga mengerikan bg ku yg 1st time drive sendiri nie ...... tp Subhanallah view dier marvellous betul ...... sib baik aku yg drive ...... tp pnt ler adik aku melayan aku kan yg dok suruh snap sana snap sini ...... sib baik aku kena focus on the road ..... sbb ikutkan mata aku nie nak melilau tgk pemandangan yg cantik tu ......

antara pemandangan indah Simpang Pulai ke Brinchang

Dr Simpang Pulai -> Kg Raja -> Kg Terla -> Tringkap -> Brinchang ....... Alhamdullilah kami selamat sampai ke Holiday Villa Apartment tu dlm kul 3.30ptg .... apartment tu pun x jauh dr bdr brinchang .... time lalu tu gerai pasar mlm dh ader yg bukak (tu yg buat sume x sabar nk gi membeli belah) ...... tp mmg byk tul perubahan dr last yg aku pegi dulu ..... psl apartment lak kira ok ler 3 bilik 3 bilik air .... ader dapur .... leh masak ler tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiii waduhhhhh lantai kat ruang tamu dier sejuk giler sib baik ler apartment tu x de langsung kipas & aircond ...... but stilll sejuk dier mcm ader sume tu ..... heater dier ? hmmmm kalau guna siang or sblm kul 8 mlm tu kira ok ler lg ...... tp kalau guna dh mlm or pepagi .... mak aiiiii sekejap jer panas dier pastu dh sejuk huhuhuhu ....... lain tu kira ok ler ...... Bilik 1 ( 1 double bed & 1 single bed) ..... Bilik 2 (1 double bed) ...... Bilik 3 ( 2 double bed) ........

Pastu dlm kul 5 kiter org gi pasar ..... gi 1 family jer ..... menggila aku tgk fridge magnet ...... keychain dier mmg murah tp bg aku x byk choice & x baper lawa ...... hah psl parking kalau gi awal ptg2 gini sng ler sikit nk cari parking tp harga brg ok2 jer tapiiiiiii kalau korang gi mlm parking mmg ler teramat ler pyh nyer butttttt harga barang murah tu ..... erti kater lain makin lewat mlm makin murah ....... itu jer ler aktiviti kiter org tuk ari pertama ..... gi pasar mlm sampai 2 kali hehe ..... tp aku gi sekali jer ptg tu ..... adik2 aku ler gi 2 kali ..... mlm tu gi sekali lg aku lak jd drebar jer tukang htr & jemput ..... x larat aku nk dok dlm sejuk2 tu penat aku batuk ......

ini ler coklat yg dibeli ngan harga sekotak RM5 kat pasar malam brinchang ..... sedappppppppppp

No comments: