Monday, April 7, 2008

3 bulan berlalu .....

bilik air hilmi pun abis di 'tiles' sampai ke atas

ini ler rupa pondok parents aku setakat nie

ini lak lampu kesayangan mama aku ... ader 2 actually

Thanx Pak Long & Mak Long sbb hadiahkan kerusi nie

Pejam celik dah 3 bulan ghumah aku under renovation ..... lately nie yg tinggal cuma cat je ler .... cam plaster ceiling dah siap dah .... pagar tu x tau ler biler sambung nyer sbb si zainul tu dh balik indonesia seminggu ..... grill lak tokey nyer x muncul2 nk ambik design ..... so mmg cat je ler .... yg cat lak sorang jer so lambat ler proses nyer .....

Memandangkan zainul nak balik indon bawak anak, mak mertua & sepupu bini dier balik ..... sabtu lepas mama aku buat ler makan2 sikit pastu ajak ler pak long sekeluarga, cik am, cik ad & wife , cik sal ngan mak ngah . Ala jamuan biasa2 jer makan tengahari. Tak sempat aku nk snap juadah nyer ... ye ler dh ler sbb aku jer ank gadis yg tinggal kt ghumah so selain bz kt dapur tlg mama aku bz gak jd supir ambik & htr anak, mak mertua ngan sepupu bini si zainul tu jd mmg lupa sungguh aku psl snap2 gbr nie .... x pe ler jamuan lain kali aku snap ler eh ...... oh yer pekerja2 zainul tu pun mama aku ajak makan .... ikutkan nie kali ke-2 mama aku ajak dulu masa maulidur rasul mama aku masak mee sup mama aku ajak ler .......

Ari ahad lak x de buat aper pun ..... qada' tido jer slps kena bangun pagi2 buta htr zainul & famili ke airport .... Ni citer best, kelakar & sedih pun ader ..... yg kelakar nyer masa mula2 parents aku offer nak hantar ... (ye ler dgr dier nyer flight kul 8 pg kan pastu kena kuar lps subuh parents aku cam kesian ler kan sbb ank kecik dier tu pg2 berembun) dier cam malu2 jer pastu dok kater x de brg ...... sekali tu perghhhhhh

Sbb kan pg tu aku sorang jer yg offer diri nk htr lastly mama aku plan sbb aku sesorang jer gal nk gi htr nk gi ghumah indon tu lak .... mama aku plan dier, babah & kak jim follow ngan 1 keta lg ...... nk dijadikan citer mama & aku pegi ler dulu ngan keta .... biler sampai jer ghumah dier org melopong mulut kiter org tgk brg yg nak dibawak balik ...... kotak jer penuh seat blkg .... tu lum lg 2 beg troli bsr ..... last2 mama aku balik ngan kak jim htr keta dier ambik keta babah aku ....... yg aku & babah aku sakan tersengih tahan gelak tgk ......

Itu citer kelakar ler kan citer sedih nyer dh elok sume brg masuk keta .... tetiba keta aku x leh start ... panik dh aku ... aper hal lak bateri kong time nie ...... dh kak jim kena balik ambik keta dier semula ..... sib baik brg2 mmg sumbat keta babah aku jd x de ler penat nk memunggah semula kuar dr keta aku ..... tu yg jd nyer siang tu sume pengsan tido ... penat giler .... ngan bangun awal pastu keta lak buat hal ....... macam2

No comments: