Wednesday, September 1, 2010

Selamat Ulangtahun Kemerdekaan

Semalam kita semua telah menyambut hari ulangtahun kemerdekaan negara kita yg ke-53. Terharu aku masa menonton majlis sambutan Hari Kebangsaan di Stadium Bukit Jalil. Teringat kenangan time aku student dulu. Kenangan masa tahun pertama aku menjadi komander. Masa tu Hari Kebangsaan yg ke-40. Betapa semangatnya sampai sehari pun aku x miss raptai sehingga hari yg sebenarnya. Ingat lagi masa raptai di Kem hanya kami ber-7 jer pegi raptai. Pergi pun naik van. Cukup ler masa tu 2 org bawak sepanduk, 2 org bwk bendera dan 2 orang peserta kat blkg. Dah raptai kat dataran merdeka barulah kami pegi 1 bas. Masa tu aku ler bawak benderanya. Rasa seronok sangat untuk pengalaman pertama aku.

Tahun2 selepas itu dah x merasa cuma berarak untuk Hari Kebangsaan peringkat negeri sahaja. Menonton semalam mmg buat aku rasa rindu nak berarak & berkawad. Lagi2 tengok performance dari askar2 tu. Pergghhhhhh sharp sungguh persembahan mereka. Masa dengar lagu2 yang dimainkan terasa kaki aku nak berkawad mengikut byte2 lagu tu. Kenangan2 yang sukar untuk diulang.

"You don't stop laughing because you grow old; you grow old because you stop laughing" -Micheal Pritchard-

No comments: