Sunday, December 23, 2007

Sandaran Kasih

Tahniah pd pelakon drama Sandaran Kasih dlm slot cerekarama TV3 mlm td krn berjaya buat aku menangis sepanjang aku tgk drama tu ...

Actually drama nie mengisahkan seorg anak yg terpisah dgn ayah nyer sjk dier berumur 3 bln lg disbbkan kematian ibu nyer. Dia dibela oleh nenek sebelah ibu. Dia cuma bertemu ayah nyer ms dier nak nikah jer. Ditakdirkan ALLAH dier dpt penyakit kanser tulang & terpaksa memikirkan siapa yg boleh membela anak dier yg masih kecil sementelah dier nie dh bercerai. Kwn baik dier mencdgkn ayah nyer. Mula2 tu dier x nk sbb bg dier ... dier pun ayah dier x leh bela inikan cucu. Kwn baik dier tu pujuk dier suruh gak buang ego sbb npk dr air muka yg dier mmg syg & percayakan ayah dier.

Akhir nyer dier pulang ke ghumah ayah dier. Dier disambut dgn penuh kegembiraan oleh ayah nyer. Sbb sememang nyer ayah dier amat rindukan dier. Semasa tinggal ngan ayah dier nie ler dier dpt tau yg sbnr nyer hubungan ayah & ibu dier x direstui oleh nenek nyer. Sbb tu biler ibu dier meninggal nenek dier ambik & ayah dier x jumpa dier langsung sbb nenek dier ugut kalau tak dier akan citer yg ibu & ayah dier nie bernikah kt Thailand. Dan dr situ jugak dier dpt tau yg dier menghidapi penyakit yg sama ngan ibu nyer. Penyakit itu jg ler yg membawa kpd kematian ibu nyer.

1 hari dier jatuh sakit ... kaki dier x leh gerak. Dier msk hospital & ayah dier dpt tau yg dier ader kanser tulang. Menjelang hari2 terakhir dier nie yg buat aku tul2 sedih. Betapa bpk dier jaga dier dgn penuh kasih syg, ank dier lg yg mmg rapat ngan dier & dier yg begitu terharu sbb akhir nyr dpt merasa belaian ayah dier even lg beberapa hari nk meninggal. And lastly dier meninggal pd mlm raya korban. Ishhh korang patut tgk citer nie mmg sedih giler & boleh dibuat pengajaran.

2 comments:

faith said...

emm org xtgk la cite nih yati...

gadiscomey said...

rugi tau rinie tak tgk ... mmg menangis giler yatie sampai jd cam org selsema hehehe